2018. január 4., csütörtök

Mazsolás zabkeksz






Hozzávalók kb 16 db-hoz: 

12 dkg zabpehely 
8 dkg zabpehely darálva 
3 ek. tej 
6 dkg vaj 
3 ek méz 
csipet só
 5 dkg mazsola 
1 alma lereszelve 
fahéj ízlés szerint
/nálam 2 kávéskanálnyi/




Elkészítés: 

   Egy nagyobb tálba mértem a 12 dkg zabpelyhet, késesbetétű robotgépben ledaráltam a 8 dkg zabot és ezt is a tálba öntöm, lereszelem a megpucolt almát, felolvasztom a vajat és az összes többi hozzávalóval együtt a tálba öntöm. Alaposan összekeverem és egy evőkanál segítségével kis adagokat szedek  ki a masszából, amikből kis pogácsákat formálok. Ezeket zsírpapírral bélelt tepsire teszem. 
   180C-os sütőben én 10 percig sütöttem,szeretem, ha szaftos, ezért jót tesz neki az alma és ezért sütöm csak ennyi ideig,  ha valaki ropogósabban szereti, akkor 12-15 percet süsse. 
Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése