2013. február 16., szombat

Tonhalas tésztasaláta


A család egyik nagy kedvence ez a recept és mivel gyorsan elkészül akár egy fárasztó nap után, hétköznap is hajlandó vagyok elkészíteni! Én vacsorára készítettem és még a halat kevésbé kedvelők társaságában is nagy sikert arattam vele! Nem csak gyors, de egyszerűen elkészíthető is, így azok is bátran belevághatnak, akiknek nincs nagy gyakorlatuk a konyhában.






Hozzávalók:



1 doboz tonhal konzerv
1 kis doboz tejföl
1 közepes fej lilahagyma
250 dkg orsótészta 
250 dkg morzsolt kukorica
3 ek majonéz
1 tk mutár
bors
csipet cukor
(vagy pici méz)



Először is teszünk fel vizet egy nagy fazékba, én sózni csak akkor szoktam, ha már a víz felforrt, mert így gyorsabban forr fel és biztosan tudom, hogy még nem sóztam meg. Ha a víz forr, akkor beletesszük a tésztát és a csomagoláson jelzett ideig főzzük. Érdemes egy konyhai órát beállítani, mert így biztosan nem feledkezünk meg a tésztáról!
Közben elkészítjük a saláta alapot:
A tonhalat szűrőbe öntjük, hogy mire szükségünk lesz rá szépen lecsepegjen!
Összekeverjük a majonézt a mustárral, sózzuk, borsozzuk és beletesszük a cukrot. Belekeverjük a tejfölt és itt érdemes a salátaalapot megkóstolni, ha szükségesnek találjuk, akkor utána ízesítünk.Hozzáadjuk a már lecsöpögött tonhalat (ha nagy darabokat tartalmaz, akkor előtte villával kicsit szétnyomkodjuk). Beletesszük  a kukoricát és a felaprított lilahagymát is és végül jöhet a kifőtt, leszűrt tészta, ebben az esetben érdemes hideg vízzel jól leöblíteni, hogy ne melegítse fel a salátánkat!
Nem baj, ha sok a saláta alap, mert a tészta úgyis beszívja!
Itt kellene az egészet 1-2 órára hűtőbe tenni, de ez nálunk általában már csak a maradékkal szokott előfordulni, ha egyáltalán van ilyen.  
Jó étvágyat hozzá!






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése