2018. január 20., szombat

Lusta asszony túrósa

Nálunk valamiért a gyerekek nem igazán szeretik a túrós süteményeket, persze van néhány kivétel, mint pl ez. Régi és ismert recept én is gyakran készítem, mert nem kell vele sokat vesződni, se sokat koszolni a végeredmény mégis mutatós, finom és nagyon gyorsan kész. 


Hozzávalók: 
Egy közepes méretű (26x33 cm-es) tepsihez

50 dkg túró
25 dkg liszt
1 cs. sütőpor
18 dkg cukor
4 tojás
5 dl tej
1 cs. vaníliás cukor
csipet só
1 citrom reszelthéja
10 dkg vaj
1 kis üveg magozott meggybefőtt
(elhagyható)

tetejére porcukor a szóráshoz



Elkészítés: 

   A vajat megolvasztom és a felét a tepsi aljára öntöm, úgy döntögetem a tepsit, hogy mindenhova jusson a vajból. Rászórom a liszt és a sütőpor keverékének a felét, majd a túrót, erre jön a cukor és a vaníliás cukor, majd ráreszelem a citrom héját, és jöhet a maradék lisztes keverék. Az egészet leöntöm a tojás, tej, maradék vaj és só egyvelegével, majd villával a tepsiben kicsit átkevergetem az egészet, ezután megszóróm a meggyel és előmelegített sütőben tűpróbáig sütöm. Ez nálam hőlég keverésen,  180 C-on 25 perc volt úgy, hogy a felénél megfordítottam az egészet. 
   Ha elkészült, akkor hűlni hagyom, majd porcukorral megszórva tálalom. 
Jó étvágyat hozzá. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése