2013. június 3., hétfő

Epres gyümölcstorta



Hozzávalók 2 tortához:

A tésztához:
6 tojás
6 ek liszt
6 ek cukor
1 cs. sütőpor
2 ek víz
2 ek olaj

a forma kikenéséhez:
vaj
liszt

A krémhez:
5 dl tej
1 cs. vaníliás pudingpor
5 ek. cukor

eperdzsem a kész tésztára (lehet más fajta is)

A tetejére:
2 cs. piros zselatin
4 ek. cukor
4 dl víz

tortánként kb 250 dkg eper



Elkészítés:
    
   A sütőt bekapcsolom 170 C-ra!
   A tésztához a tojások fehérjét kemény habbá verjük, a sárgáját habosra keverem a cukorral, hozzáadom az olajat és a vizet, majd adagonként a sütőporos lisztet! A tortaformát kivajazom, majd megszórom liszttel, a tésztát egyenletesen belekenem és az előmelegített sütőben (tűpróbáig), nálam ez kb 15 perc volt készre sütöm! Én együtt sütöttem a két tortát, az egyiket a rácsra tettem a másikat pedig egy tepsibe! Ha megsült, akkor óvatosan kiveszem a formából és rácsra teszem hűlni!
   Amíg a tészta a sütőben van, addig elkészítem a pudingot:
A tejet felteszem főni, a cukrot kikeverem a pudinggal és a szokásos módon sűrű krémet főzök belőle, hűlni hagyom, de közben gyakran megkeverem, hogy ne legyen csomós.
   Közben alaposan megmosom az epret és lecsöpögtetem, negyedekre vágom!
Jöhet az összeállítás:
A tortalapokat vékonyan megkenem lekvárral (ez lehet bármilyen ízesítésű, ami harmonizál a gyümölcscsel), a tortára simítom a pudingot, majd a gyümölcscsel díszítem!
Felfőzöm a zselatinhoz valókat, kb 1 percet forraltam, majd hagytam langyosra hűlni, ez után a torta közepéről kifelé haladva egyenletesen bevontam vele a tortát! Pár órára hűtőbe tettem, akkor lehet szépen szeletelni, ha jól áthűl!


Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése