2013. augusztus 31., szombat

Ecetlé készítése savanyúságokhoz

Nekem ez az ecetlé vált be a legjobban, savanyúságokhoz mindig ezt készítem! Elég sokat kísérleteztem vele, mire elértem, hogy ne legyen túl ecetes és a savanyúság se romoljon meg!

5 l savanyúsághoz:

1,8 liter víz
1 bögre cukor
5-6 dkg só
4 dl 10 %-os ecet

szalicil vagy nátrium-benzoát,  
de ezeket nem teszem bele, csak a tetejére két réteg celofán közé szórom
vagy egy réteg celofán, tartósító szer és a sterilizált tető a sorrend
attól függően, hogy csavaros tetőt vagy celofánt teszünk a tetejére

Fűszerek a savanyítani kívánt zöldségek függvényében:

mustármag
bors
koriander
köménymag
torma
kapor

Elkészítés:

   Az ecet kivételével az összes hozzávalót felteszem főzni a fűszereket is, forrástól számítva kb 5  percig főzöm, majd lezárom és hozzáadom az ecetet is. Ezután én egy nagy műanyag kancsóba öntöm a lé egy részét, mert így könnyebb adagolni. Még forrón a savanyúságra öntöm, amit rögtön le is zárok, a fent írt módon, ha csavaros a teteje, akkor pár percre fejtetőre állítom!
   Ha nem fogy el az összes lé, akkor azt üvegbe zárom és a hűtőszekrénybe teszem felhasználásig!

2 megjegyzés: