2018. január 13., szombat

Tejfölös pogácsa

Gyorsan elkészíthető és nagyon finom pogácsa. Nincs szükség hajtogatásra és bár élesztős a tészta nem igényel hosszas kelesztést sem. 



Hozzávalók: 

50 dkg liszt
25 dkg olvasztott ráma 
1 cs. élesztő
1 csipet cukor az élesztő mellé
2,5 dl tejföl
3 kk. só 
2 tojás

A tetejére: 
1 tojás
10 dkg sajt 
szezámmag



Elkészítés: 

   Én a tésztát a kenyérsütőgép üstjében dagasztottam össze, alulra kerülnek a folyékony alapanyagok és a só, fölé a liszt annak a közepébe az élesztő és erre a cukor. Ha nem kenyérsütővel dolgozunk, akkor az alapanyagokból egynemű tésztát gyúrunk. 
  Az összegyúrt  tésztát 15 percig hagytam pihenni, ennél többet nem kelesztettem, mert így is működik. Lisztezett deszkán a tésztát átgyúrtam, majd ujjnyi vastagra nyújtottam és pogácsa szaggatóval kiszaggattam. 
   Zsírpapírral bélelt tepsibe tettem és felvert tojással lekentem, majd megszórtam sajttal és szezámmaggal. Hagytam a tepsiben 10 percet pihenni, utána 180 C-ra előmelegített sütőben hőlég keverésen készre sütöttem, ez nálam olyan 10-15 perc volt. 
Jó étvágyat hozzá!  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése