2013. augusztus 31., szombat

Káposztasaláta télire

Szeretem, ha sokféle savanyúság van a kamrában, mert akkor egy átlagos hétköznapon is tudunk válogatni! Nem annyira az a cél, hogy mindenből rengeteg sok üveggel legyen, bár nem árt, ha a készlet kitart tavaszig, sokkal inkább a választék és a  minőség az, amit szem előtt tartok, amikor befőzök. Szeretem, ha a család azt eszi, amit én készítek!



Hozzávalók:
1 kg fehér fejeskáposzta
0,5 kg vöröshagyma
őrölt köménymag
egész mustármag
ecetlé (elkészítését itt találod)

Elkészítés:

   A káposztáról leszedjük a külső leveleket, nagyobb darabokra vágjuk, majd vékony csíkokra aprítjuk, nálam ezt a műveletet a gép pillanatok alatt elvégezte! Megfelelő méretű műanyag tálba tesszük a szeletelt káposztát és alaposan megsózzuk, jól átforgatjuk. A hagymát nagyon apróra vágjuk (én ezt a késesbetétű robotgéppel végeztem el, így csak kevés könnycseppet hullattam), majd ezt is a káposztába forgatjuk. A keveréket 0,5-1 órát hagyjuk állni, ennyi idő pont elég is neki, hogy levet engedjen. Ezalatt kiforrázzuk az üvegeket és a tetejüket, valamint elkészítjük az ecetlevét az itt  találhatóak szerint!
   A káposztát kicsavarjuk és üvegekbe töltjük, nem baj, ha a levéből is kerül bele, az üvegek alját tenyerünkhöz ütögetve tudjuk az alapanyagokat kicsit tömöríteni, de nem kell az üvegeket megtömni, mert akkor nem tudunk bele megfelelő mennyiségű levet önteni! A káposzták tetejére szórjuk a köményt, mustármagot vagy ízlés szerint bármilyen más fűszert, ráöntjük az ecetlét és gyorsan lezárjuk az üvegeket! Hűlni hagyjuk, majd végleges helyükre tesszük. Felbontás után hűtőszekrényben tároljuk.
Jó étvágyat hozzá!

5 megjegyzés:

  1. Azt szeretném megkérdezni, hogy mehet bele vegyesen lila és fehér káposzta is? Vagy csak fehérrel működik?

    VálaszTörlés
  2. Szia Szilvi!
    Természetesen működik lila káposztával is, de szerintem ha a kettőt vegyesen rakod, akkor a lila idővel megfogja a fehéret, így én nem csinálnám vegyesen, max külön, külön, de bevallom még nem próbáltam soha!

    VálaszTörlés
  3. Kedves Csipetke!
    1kg káposztából hány üveg saláta lesz? A belinkelt 1,8 L ecetlé pont ehhez az 1kg káposztához szükséges mennyiség?

    VálaszTörlés
  4. Kedves Csipetke! Elárulnád, hogy milyen szeletelőgéppel csinálod a káposzta leszelését? Nézegettem többféle "csodagépet", amikkel lehet répát, céklát stb. de nem találtam olyat, amivel a káposztát szép vékonyra le lehetne szelni.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Juli11!
      Nekem egy majdnem 20 éves gépem van, ami egy moulinex genius 2000. Ennek rengeteg funkciója van, ezzel lehet mindent aprítani, amit csak szeretnék! :-)

      Törlés