2018. február 22., csütörtök

Túrós zserbó

Azt nem állítom, hogy ez egy gyors és egyszerű süti, de azt igen, hogy nagyon kiadós és annál finomabb! 



Hozzávalók: 
/22 x 33 cm tepsihez/

A kakaós lapokhoz: 
25 dkg liszt
10 dkg cukor 
6 dkg vaj
1 ek kakaó
1 cs. sütőpor
3 ek. tejföl 

A sárga laphoz: 
15 dkg liszt
5 dkg cukor
4 dkg vaj
1/2 cs. sűtőpor
2 ek. tejföl 

A túrós réteghez: 
50 dkg túró
3 tojás
1 cs. vaníliás cukor
1 cs. vaníliás pudingpor
4 ek. cukor
1 ek. tejföl
1 csipet só 

Valamint: 
sárgabaracklekvár
darált dió
10 dkg csokoládé
3 dkg vaj
3 ek. tej
+ a tepsi kikenéséhez vaj



Elkészítés: 
   Elkészítjük a lapok tésztáit, én először a sárga lapot készítettem el. Ehhez tálba mértem a lisztet, elkevertem benne sütőport, és a cukrot, majd a közepére kanalaztam a tejfölt és beleöntöttem az olvasztott vajat. Gyors mozdulatokkal összegyúrtam a tésztát, majd félretettem. 
   Jöhet a kakaós tészta, amit a sárgához hasonlóan készítek, itt a kakaót is a lisztbe keverem, a többi sorrendje ugyan az, mint a másik tésztánál. 
   A túrós töltelékhez tálba tettem a túrót és krumplinyomóval kicsit összetörtem, majd minden alapanyagot hozzákevertem. A tojásfehérjét nem kell felverni, mert így is tökéletesen működik. 
    Először a sárga lapot nyújtjuk ki, ezt a kivajazott  tepsibe tesszük, megkenjük baracklekvárral és megszórjuk darált dióval. 
   A kakaós tésztát kettéosztjuk, az egyik felét kinyújtjuk és a diós rétegre tesszük, ezt is megkenjük baracklekvárral és megszórjuk dióval. Villával megszurkáljuk a tésztát. 
   Erre a rétegre rákanalazzuk a túrós masszát és óvatosan elterítjük. 
   A maradék kakaós lapot is kinyújtjuk és a túrós rétegre fektetjük, ezt is megszurkáljuk. 
Az egészet előmelegített sütőbe tesszük, én 170 C-on sütöttem 20-25 percet. Ezután kihűtjük a tésztát és jöhet rá a csokis réteg, amit én úgy készítek, hogy a vajat megolvasztom, belemérem a tejet és amikor  már összeolvad és picit meleg is, akkor belekeverem a csokit, amit kockákra török. Így még kicsit melegítem, de már csak nagyon alacsony hőfokon, ha elkezd kicsapódni, akkor még picurka tejet keverek hozzá. Ezzel bevonom a süti tetejét és hűtőbe teszem, hogy megdermedjen! 
   Én dermedés után egyből szeleteltem, de még másnap is isteni. 
   Jó étvágyat hozzá! 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése