2013. április 17., szerda

Medvehagyma krémleves

   Végre akkorára nőtt a medvehagyma a kertemben, hogy lehet szüretelni, bár az erdő is közel van, ahol szedhetnék egy kis hagymát, azért mégiscsak kényelmesebb a kertből beszerezni az illatos leveleket! Persze tudom, hogy ez is, mint minden más igazán nyersen van a legjobb hatással, de mit csináljak, ha én így is nagyon szeretem. 


Hozzávalók:

egy nagy csokor medvehagyma levél
1 nagyobb krumpli
1 fél póréhagyma
1,5 l húsleves (lehet kockából is)
2 dl főző tejszín
olaj
bors
esetleg liszt

A tálaláshoz:
levesgyöngy

Elkészítés:

   Kevés olajon üvegesre pároljuk a felaprított hagymát, hozzáadjuk a hámozott és felkockázott krumplit és a medvehagymát, amit előzőleg alaposan megmostunk és én csíkokra is vágtam, bár a végén botmixerrel pürésítem, így könnyebben dolgozik vele a gép. Az egészet felöntöm annyi levessel, ami éppen ellepi, a többit majd később adjuk hozzá, sózzuk, borsozzuk és puhára főzzük. Én vasárnaponként főzők annyi húslevest, hogy abból mindig jusson a fagyasztóba is, hogy a hétköznapi főzést ezzel tudjam megoldani. 
   A krumplinak mérettől függően 8-10 perc kell  forrástól számítva, hogy megpuhuljon, ennyi idő a többi alapanyagnak is elég, ha a krumpli már puha, akkor jöhet a pürésítés (én botmixert használtam),ezek után jöhet bele a többi leves, felforralom és ha túl hígnak találom, akkor pici lisztet keverek a tejszínhez és úgy adom hozzá, ha az állaga megfelelő, akkor csak belecsorgatom a tejszínt, kiforralom és már tálalkató is. 
Az íze nagyon hasonlít a fokhagyma krémleveshez, a színe már nem annyira, nálunk a gyerekek csak Shrek levesnek hívják.   

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése