2013. április 27., szombat

Kakaós kifli

   Ez volt a mai reggelink! Tegnap kicsit másként alakult a délutánom, mint ahogy terveztem, így nem tudtam megsütni a szokásos kis kalácsot reggelire, volt is duzzogás este, hogy akkor most nem lesz reggelink? Volt, nem is akármilyen! Mindenkinek bátran ajánlom, mert tényleg finom!


Hozzávalók:

60 dkg liszt
1 tk. só
10 dkg cukor
1 tojás
3 dl tej
10 dkg vaj
1 cs. szárított élesztő vagy 3,5 dkg friss
szóráshoz kakaó
a tetejére tojás 

Elkészítés:

   A hozzávalókat belepakoltam a kenyérsütőgépbe és a gép dagasztó programjával összeállítottam a tésztát, mivel egy adag nagyon gyorsan kellett, ezért kb 20 perc kelesztés után kivettem a tészta 1/4 részét és azt már el is készítettem! A többit hagytam a duplájára kelni, mert a gyerekek még úgyis aludtak, igazán jó az az adag lett, amit tovább kelesztettem, de az első sütés is finom lett. Szóval, itt mindenki eldöntheti, hogy melyik technikát választja, és mennyi időt szán a kelesztésre.
   Kelesztés után a tésztát 4 adagra szedtem, minden adagot külön-külön kör alakúra nyújtottam, megszórtam kakaóval és 8 cikkre vágtam. A cikkeket a hosszabbik oldaláról haladva feltekertem és sütőlapra helyeztem, amikor megtelt a sütőlap, akkor megkentem őket tojással és előmelegített sütőbe tettem! Először 160 C-on sütöttem kb 10 percig, ez alatt szépen meghíztak a kiflik, aztán feltekertem a hőfokot 170 C-ra és még 5-10 percet sütöttem őket, amíg szép színűk nem lett!
A végeredmény pillanatok alatt elfogyott!
Jó étvágyat hozzá!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése