2018. február 2., péntek

Spagetti carbonara /Lucinda után szabadon/

Nagyon szeretem Lucinda Scala Quinn receptjeit, mert gyorsak, egyszerűek és rendszerint a családom ízlésének megfelelőek. Nem is nagyon szoktam változtatni rajtuk,ezen is csak annyit  változtattam, hogy adtam hozzá egy tömlős krémsajtot, hogy még krémesebb legyen a végeredmény. Rengetegszer csináltam már ezt a tésztát, ezt a receptet a dolgos hétköznapokon
 szoktam választani, mert pillanatok alatt elkészül. 




Hozzávalók: 

50 dkg spagetti tészta 
2-3 ek. olaj 
20 dkg bacon 
3 tojás
kb 10 dkg reszelt sajt
/ én most trappistát használtam, de
az eredeti recept parmezánt ír/
+ a tálaláshoz
ízlés szerint só
és bors
1 tömlős krémsajt / nálam füstölt/ 

Elkészítés: 

   A tésztát bő sós vízben megfőzzük a zacskón szereplő utasítás szerint.Míg fő a tészta elkészítjük a mártást. 
   A bacont hosszában kettévágjuk, majd keresztben is, az így kapott csíkokat egymásra tesszük és apró kockákra vágjuk. Az olajon megpirítjuk.



   Amíg pirul, addig egy nagy tálba ütjük a tojásokat, sózzuk, borsozzuk és egyneművé keverjük a reszelt sajttal. 
   Ha a bacon már jó, akkor rányomjuk a tömlős sajtot, és beleolvasztjuk. 
Fontos momentum, hogy a tészta kifőzést úgy kell időzíteni, hogy csak akkor készüljön el, ha már ezek a lépések mind megvannak. Ez nálam kb annyi idő, hogy oda teszem a vizet és akkor neki is állok mindennek, így kényelmesen végzek ezekkel, mire a tészta is kész lesz. 
   Amikor a tészta már jó, akkor forrón a baconös krémbe keverjük, majd az egészet a tojásos sajthoz öntjük, összekeverjük, így a tészta hőjétől megolvad a sajt és a tojás is kap egy kis hőkezelést, ettől lesz az egész tésztánk finom krémes.  
   Tálaláskor még plusz sajtot kínálunk hozzá. 
Jó étvágyat kívánok!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése