2018. február 7., szerda

Csíráztatás



Az év ezen időszakára kimerülnek a szervezet vitaminraktárai és sajnos az influenza is felüti a fejét. A csírák igazi vitaminbombák, így nagyon jó immunerősítők. 
Nagyon gyakran szoktam csíráztatni, mert nem csak jó vitamin forrás, de nagyon finom is. 
Bármilyen erre a célra használható magot csíráztathatunk, én most retekmagot használtam, talán ez a legkönnyebben csíráztatható magféleség.

  

Amire szükségünk van: 

2 ek. csíráztatni való mag
befőttesüveg
befőttesgumi vagy kötöző
légáteresztő anyag ez nálam 
szúnyogháló darab
de lehet géz vagy függöny darab is


   A magot befőttesüvegbe tesszük, jól átmossuk és pár órára langyos vízbe áztatjuk. Az üveg szájára erősítjük a légáteresztő anyagot, ennek segítségével könnyedén le tudjuk önteni a vizet a magokról.
  Az áztatási idő leteltével leöntjük a vizet és az üveget úgy helyezzük el, hogy a szájával lefele kicsit megdöntve legyen, így a felesleges folyadék el tud távozni, én egy tálcára helyeztem az üveget úgy, hogy a tálca peremére rátettem az üveg alját.



   Naponta 2-3 alkalommal kell a magokat átöblíteni akár alkalmanként többször is, hogy ki ne száradjanak és meg ne büdösödjenek. 
   Naponta meg fogom mutatni a kis magok fejlődését.

2. nap:



3. nap: 

4. nap: 


5. nap fogyasztható: 



Jó étvágyat hozzá! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése