2014. január 2., csütörtök

Fűszeres lencseleves

   Sok éven keresztül nem szívesen főztem újév napján lencsét, mert nem igazán szereti a család, én meg azt nem szeretem, ha csak turkálják az ételt és mindenki fintorog, ebéd után pedig éhesen állnak fel az asztaltól, szerintem ez egy háziasszonynak elég kiábrándító. Aztán rátaláltam erre a levesre és azt gondoltam veszteni valóm nincs, hisz a főzeléket úgysem eszik szívesen, leves után meg jöhet még valami finom édesség, így az is jól lakik, akinek nem igazán jött be a leves. Nyitott volt a család az újításra és láss csodát azóta év közben is mondják, hogy csináljak nekik lencselevest!  



Hozzávalók: 

250 dkg lencse
15 dkg baconszalonna
1 nagy fej vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma 
olaj
2 ek. liszt
fűszer paprika
őrölt bors
húsleves alaplé
babérlevél
Elkészítés:

   A lencsét előző este beáztatjuk.
   A bacont apró kockákra vágjuk és kevés olajon ropogósra sütjük, a szalonnát kivesszük a zsiradékból és félretesszük, a hátramaradt zsiradékon üvegesre pároljuk az apró kockára vágott vöröshagymát, majd rászórjuk a lisztet és aranybarnára pirítjuk. Mielőtt a liszt megpirulna rádobjuk a szétnyomkodott fokhagymát és amint megéreztük az illatát már meg is szórjuk a fűszerpaprikával, átkeverjük, oldjuk a paprika színét és felöntjük a húsalaplével, itt gyorsan kell dolgoznunk nehogy a fokhagyma vagy a paprika megkeseredjen. Majd visszatesszük a szalonna darabokat és beletesszük a lencsét meg a babérlevelet, megkóstoljuk és ha szükséges akkor megsózzuk.Annyi leve legyen, ami bőségesen ellepi a lencsét, végül is nem főzeléket készítünk. Lassú tűzön puhára főzzük a lencsét ebben az ízletes lében. Tálalás előtt kivesszük a babérlevelet és forrón tálaljuk.Lehet bele csípős paprikát is tenni, de én azt a gyerekek miatt csak a kész leveshez tálalom külön.
Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése