2013. szeptember 2., hétfő

Tiramisu

Nem nagyon ismerek olyan embert, aki ne szeretné ezt a desszertet, nálunk még a legkisebbnek is a kedvencei közé tartozik! Készíthetjük tálba vagy tortának a tetejét pedig én úgy is szoktam díszíteni, hogy sütiszaggatókat teszek a tetejére úgy szórom meg kakaóval, amikor a szaggatókat kiveszem, a formája szépen kirajzolódik a tetején! Karácsonykor csillagokat és angyalkákat, húsvétkor pedig nyulat és bárányt használok!



Hozzávalók:

250 g  mascarpone sajt
3 ek. cukor
3 tojás
2 cs. babapiskóta 
2,5 dl tej
1 cs. van. cukor
kávé + ízlés szerint cukor
amaretto likőr (én ezt a gyerekek miatt kihagyom)
Tetejére a szóráshoz:
kakaópor (nálam instant)



Elkészítés:

  A tejből és a kávéból krémes tejeskávét készítünk, megédesítjük és egy akkora tálba tesszük, amibe belefér egy babapiskóta! Én egy nagy csomag babapiskótát vettem, amiben 4 különböző csomag van, ehhez az adaghoz 2-t használtam el belőle! A babapiskótát egy pillanatra megforgatjuk a tejeskávéba, nem áztatjuk, mert akkor nagyon szottyos lesz a végeredmény! A kávés piskótát tálba tesszük, minden darabot szorosan egymás mellé, ha a tál alját már kibéleltük, akkor elkészítjük a krémet. A tojásokat kettéválasztjuk, a fehérjét kemény habbá verjük a sárgáját pedig kikeverjük a cukorral, van. cukorral, hozzákeverjük a mascarponét, amaretto likőrt majd nagy, széles mozdulatokkal a tojásfehérje habot is a krémbe keverjük. A krém egy részét a piskótára simítjuk, majd jöhet újabb réteg a kávés babapiskótából és még egy réteg krém! A rétegezést addig folytatjuk, amíg van krémünk. A tetejére krém kerüljön! 
Lefedjük és pár órára hűtőszekrénybe tesszük! Közvetlenül tálalás előtt megszórjuk kakaóporral! 
Kockákra vágjuk és óvatosan kiszedve tálaljuk!
Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése