2013. június 7., péntek

Elzászi mazsolás kuglóf (tojás nélkül)


Hozzávalók:

50 dkg liszt
1 cs. szárított élesztő
1,25 dl tej
25 dkg vaj
12 dkg cukor
1 citrom reszelt héja
csipet só
10 dkg mazsola
pici rum az áztatáshoz


Elkészítés:

   A mazsolát 10 percre beáztatjuk, hogy megszívja magát!
A szárazanyagokat az élesztő kivételével egy tálba tesszük és jól összekeverjük,mehet bele a leszűrt mazsola is, a közepére mélyedést készítünk, ebbe tesszük az élesztőt, majd hozzákeverjük a langyos tejet és az olvasztott, de nem meleg vajat, az egészet összegyúrjuk! Mivel nagyon sok a vaj ebben a tésztában, ezért elég sok idő kell neki, amíg a duplájára kel, nálam ez 1-1,5 óra volt, viszont érdemes kivárni, mert akkor lesz csak laza szerkezetű a végeredmény! ha megkelt a tésztánk, akkor átgyúrjuk és kuglóf formába tesszük, én nem vajaztam ki a formát, mert elég sok vaj van a tésztában is és szilikon formát használtam, szerintem azt egyébként sem kell kikenni sütés előtt! A formában hagytam még fél órát pihenni a tésztát, ezután 160C-ra előmelegített sütőben 1 órát sütöttem! Szép magas és jó ízű kuglóf lett belőle!


Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése