2013. május 14., kedd

Tortilla


   Gyakorló anyukaként elmondhatom, hogy nem egyszerű a gyerekek étrendjébe beilleszteni a zöldségeket, gyümölcsöket! A fiam pl szinte egyáltalán nem hajlandó zöldséget enni, ez viszont az az étel, amiben bőségesen van zöldség, ráadásul az is nyers formában és őszintén megvallva öröm nézni, ahogy ezek ellenére is a gyerekek lelkesen fogyasztják a tekercseket!
   Amikor első alkalommal készítettem kipróbálásra ezt a vacsorát, akkor még a szupermarketben vettem hozzá a tésztalapokat borsos áron, mivel aztán hamar a család kedvence lett elkezdtem keresgélni, hogy is kell a tésztát elkészíteni. Akkor még nem írtam blogot így a recept fellelhetőségét itt most nem tudom megjelölni. Viszont azt elmondhatom, hogy amennyire féltem tőle, annyira egyszerű az elkészítése ennek a finomságnak!



Hozzávalók:

kb 10 db tészta alaphoz

50 dkg liszt
½ cs. sütőpor
2 kk. só
3 ek olaj
2,5-3 dl víz

A húshoz:

2 csirkemell filé
csirke fűszersó
görög fűszerkeverék
1 dl olaj a pácoláshoz

A zöldségkeverékhez:

kígyóuborka
paradicsom
lilahagyma
saláta levél
esetleg reszelt sajt

Öntet helyett én majonézt használtam

Elkészítés:

   Én a húst már délelőtt bepácoltam, hogy jól átjárja az íz! 
Csíkokra vágtam a csirkemellet, megszórtam a fűszersóval és a görög fűszerkeverékkel, leöntöttem az olajjal, jól összekevertem és betettem a hűtőbe. Ha nagyon előre dolgozunk, akkor azt javaslom, hogy a sót csak közvetlenül sütés előtt tegyük a húsra, mert különben kiszárad a mell, pár órát így is kibír, de többet nem. 
  Este előmelegített wokba öntöttem a húst, úgy, hogy csak annyi olaj menjen bele, amennyi feltétlen szükséges. Gyakori keverés mellett a húst készre sütöttem.



  A tésztához tálba mérem a lisztet, megsózom és belekeverem a sütőport. 2,5 dl vízzel elkeverem az olajat és apránként a liszthez adagolom. Szép sima, nem ragacsos, rugalmas tésztát kell gyúrnunk, ha szükséges, akkor a maradék 0,5 dl vizet is a tésztához adom, de nem biztos, hogy szükség van rá. A tésztát nem kell pihentetni, de ha szeretnénk a hűtőben akár egy hétig is eláll! 
  Egy kis adagot letépünk a tésztából  és lisztezett deszkán nagyon vékonyra nyújtjuk, ráborítunk egy tányérat és körbevágjuk, a kapott kört pedig előmelegített vékonyan olajozott palacsintasütőben oldalanként kb 1 perc alatt készre sütjük. Így járunk el, addig, amíg van tésztánk!


A zöldségeket feldaraboljuk, a salátát vékony csíkokra vágjuk vagy széttépkedjük és már jöhet is a töltés
Egy tésztalapot tálra teszünk, ráhalmozunk egy kis salátát, uborkát, paradicsomot és hagymát, meglocsoljuk majonézzel, teszünk rá húst, és feltekerjük.. 
Így néz ki tekerés előtt:


Tekerés után:

Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése