2013. május 10., péntek

Gyümölcsös-rizskocka




Hozzávalók:

A tésztához:
4 tojás
4 ek. liszt
4 ek cukor
1 cs. van. cukor
1/2 cs. sütőpor
tepsi kikenéséhez: ráma és liszt

A rizshez:
2,5 dl víz
5 dl tej
25 dkg rizs
4 ek cukor
1 cs. van. cukor
1 citrom reszelt héja
4 dl tejszín (nálam hulala)
1 cs. zselatin fix
csipet só
1,5 doboz gyümölcs konzerv
 (én barackot használtam, de lehet friss gyümölcs is pl eper)
2 ek. lekvár
1 cs. színes zselatin

Elkészítés:

   Először a tésztát készítem el: 
A tojásokat szétválasztom, a fehérjét kemény habbá verem a sárgáját kikeverem a cukorral, van. cukorral. Apránként a sárgájához adom a sütőporral elkevert lisztet és végül óvatosan beleforgatom a tojások kemény habját. Az egészet egy kivajazott és kilisztezett tepsibe simítom (a tepsi mérete kb fele egy nagy tepsinek) és 170 C-ra előmelegített sütőben 10-15 perc alatt (tűpróbáig) készre sütőm. 
   Amíg a tészta sül, addig elkészítem a rizst:
Felteszem főni a rizst takarékon először csak a vízzel, sóval, cukorral, van. cukorral és a citrom reszelt héjával, amikor a vizet már majdnem  mind beszívta, akkor ráöntöm a tejet és óvatosan, mert hamar kifut főzöm még annyi ideig, hogy a vízzel és tejjel együtt 15 percig főljön, mert ha utána még fedő alatt pihentetem egy keveset, akkor ennyi idő elég a rizsnek, hogy megpuhuljon. Ha kész, akkor fedő alatt hagyom kihűlni (én most kivételesen a rizst már előző nap elkészítettem, így volt ideje hűlni, a piskótát viszont csak aznap sütöttem meg, amikor a vendégek jöttek, hogy friss maradjon).
   Ha kihűltek az alkotóelemek, akkor jöhet az összeállítás:
A piskótát megkenjük a lekvárral, rátesszük a vékony szeletekre vágott gyümölcsöt. A tejszínt az előírtak alapján a zselatin fix-szel kemény habbá verjük, a rizst átkeverjük, hogy ne legyenek benne nagyobb darabok és hozzákeverjük a tejszínhabot, az egészet a piskótára simítjuk. A tetejére is teszünk gyümölcsöt, mintha gyümölcstorta lenne, lehet vegyesen vagy csak egy féle gyümölcsből, mehet a hűtőbe, amíg elkészítjük a zselatint a tetejére.
A zselatint 2 dl vízzel felfőzzük és ha már annyira kihűlt, hogy dermedni kezd, akkor apránként a gyümölcsös rizs tetejére kanalazzuk. Mehet vissza a hűtőbe a vendégek érkezéséig.
Gusztusos méretű kockákat vágunk belőle és tálalhatjuk is.
Jó étvágyat hozzá!
  

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése