2013. március 1., péntek

Sült túrógombóc

Nem, nem tévedés, ez tényleg túrógombóc kicsit másképp! Egy alkalommal eltúloztam a mennyiséget, amikor túrógombócot készítettem ebédre és, amikor rádöbbentem, hogy fölösleges az összes alapanyagot elkészítenem gombócnak, mert ez egy hadseregnek is elég lenne és mi ennyit sosem fogunk megenni, akkor született ez a recept. Őszintén megmondom, hogy azóta szívesebben készítem így a túrógombócot, mert ennél a változatnál nem kell attól tartani, hogy a gombócok szétfőnek, na persze igazából ezek nem is gombócok. 


Hozzávalók

60 dkg túró,
2 db tojás,
10 dkg búzadara,
2 ek. liszt,
10 dkg cukor,
1 cs. vaníliás cukor,
csipet só,
esetleg 2-3 ek. mazsola

A formák kikenéséhez:

pici vaj,
és liszt

Tálaláshoz:

porcukor
baracklekvár

Elkészítés:

A sütőt bekapcsolom, hogy előmelegedjen, én hőlégkeverésen 180C-ra kapcsolom.
A túrót tálba öntjük és kissé összetörjük, hogy ne legyenek benne nagy darabok,én egyszerűen krumplinyomóval össze nyomkodtam, ezután minden hozzávalót belekeverünk és a masszát félretesszük kicsit állni.
Ezalatt kivajazunk kisebb bögréket vagy, ha van, akkor szuflé formát,vagy bármilyen kisebb méretű sütiformákat használhatunk pl.: muffin formát, én bögrében szoktam sütni. A mázas bögrék vagy üveg teás poharak nem repednek szét a sütőben, azok  is tökéletesek erre a célra. Szóval kivajazzuk a formákat és szórunk bele lisztet, a felesleget pedig kiöntjük.
A masszának elég is ennyi pihenés, még egyszer átkeverjük és a formákba  adagoljuk őket, nem jön fel sütéskor, így nyugodtan tele lehet tenni a formát. 15-20 perc alatt aranybarnára sütjük őket. Ha kivettük a sütőből, akkor kicsit még a formában pihentetjük, hogy könnyebb legyen kiszedni, aztán tálba rendezzük őket, megszórjuk porcukorral és végül baracklekvárral tálaljuk.
Tökéletes egy tartalmasabb leves után másodiknak, de akár édesség helyett is kiváló.
Jó étvágyat hozzá!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése