2017. január 21., szombat

Leopárd kalács

Ez egy nagyon mutatós kalács.
 Ha valaki szereti a kakaós és a sima kalács variációját és el szeretné kápráztatni a családját, akkor ahhoz remek választás a leopárd kalács. Semmilyen extra tudást nem igényel az elkészítése. Én a már megszokott és jó bevált kalácsom receptjét variáltam át erre a célra. 


Hozzávalók: 

a fonott kalács hozzávalóit használtam
ezen kívül
5 dkg instant kakaópor
5 dkg keserű kakaópor
esetleg pici tej

Elkészítés: 
      A kalács tésztáját a fonott kalácsnál leírtak alapján bedagasztom és megkelesztem, ha a tészta megkelt, lisztezett deszkára borítom és 4 részre osztom. A tészta 1/4 részéhez hozzágyúrom az instant kakaót, ha nem akarja felvenni, akkor nagyon kevés tejet is keverek hozzá, én kb 1 ek. tejet adtam hozzá és utána már szépen bele tudtam dolgozni a kakaóport, bár megmondom őszintén ezt a műveletet egyáltalán nem élveztem. Legközelebb elgondolkodom a 3 különböző tészta külön-külön összeállításán. Ha kész, akkor ezt a műveletet még egyszer megismétlem a másik 1/4 résszel és a keserű kakaóporral is.Ezután jöhet a játék :-) , az az a formázás! 
   Az instant kakaós tésztát 5 részre osztottam és mind az 5 részből olyan hosszú hengert formáltam, amekkora a forma, amiben sütöttem. Nem baj, ha részek nem pont egyformák lesznek, ettől még szebb lesz a végeredmény. 
   Most jöhet a másik kakaós tészta, ezt is 5 részre osztottam és mindegyik részt hosszú keskeny téglalap formára nyújtottam. Olyan hosszúnak kell lennie, mint a hengerek és olyan szélesnek, hogy kb körbeérjenek a hengerek körül. Ezután minden kis hengert beletekerünk ezekbe a téglalapokba. 
   Ezután a maradék fehér tésztával fogunk dolgozni, ami ugye az elkészített tésztánk fele. Ezzel a tésztarésszel is pont úgy járunk el, mint az előző kakaós résszel. Így 5 fehér hengerünk lesz, az enyémek úgy néztek ki, mint a palacsinták, amik jól meg vannak töltve. Én teflon sütőformát használtam, ezért nem kentem ki semmivel, aki nem ilyet használ az kicsi zsiradékkal kenje be a formát. Úgy rétegeztem a hengereimet, hogy alulra tettem 2 db-ot és fölé elosztva 3 db-ot. Kb fél órát hagytam kelni a tésztát, majd megkentem felvert tojással és 170 C-ra előmelegített sütőben hőlégkeveréssel 30-35 perc alatt készre sütöttem. 
Jó szórakozást és jó étvágyat hozzá! 

A képen látható latte macchiato elkészítését itt találod. 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése