2013. augusztus 22., csütörtök

Kakaós kalács

A hétvégékre mindig én készítem a reggelire valót, legyen az kuglóf, kakaós csiga vagy akár kalács! Gyakorlatilag mindegy, hogy mit is sütök, ebben szabad kezet kaptam! A legújabb kedvencünk ez a kakaós kalács főleg, mert folyósra olvad a közepében az a rengeteg kakaó!



Hozzávalók:

Tésztához:
60 dkg liszt
1 cs. szárított élesztő
 3 dl langyos tej
6 dkg olvasztott vaj
6 dkg cukor
3 db tojás
1 mk. só

Töltelékhez:
8 dkg olvasztott vaj
kb 10 ek. instant kakaópor

Tetejére:
1 tojás

Elkészítés:

   A lisztet tálba mérjük, a közepébe mélyedést készítünk, ide öntjük a cukrot, a liszt szélére a sót. A mélyedésbe öntjük az élesztőt és egy kevés tejet, kissé megkeverjük. Hozzáadjuk a tojásokat és apránként hozzákeverünk egy kis lisztet is, ez után felváltva adagoljuk a tejet és az olvasztott vajat, közben mindig egy kevés lisztet is hozzádolgozunk a tésztához. Addig járunk így el, amíg van alapanyagunk, ami még nem került bele, ha már minden benne van, akkor egy szép egyenleted tésztát dagasztunk! Megszórjuk liszttel és letakarva a duplájára kelesztjük. 
   Ha megkelt akkor ketté szedjük és az egyik felét lisztezett deszkán téglalap alakúra nyújtjuk, megkenjük az olvasztott vajjal és vastagon megszórjuk kakaóval. Ez után feltekerjük és a másik darabbal is így járunk el!
A két rudat összetekerjük és egy kivajazott kenyérformába tesszük.



Kb 15-20 percet letakarva pihentetjük, közben előmelegítjük a sütőt! Megkenjük felvert tojással és kb 30-35 perc alatt készre sütjük.
Én hőlégkeveréses sütőben sütöttem 170 C-on. Rácsra borítva hagytam kihűlni.
Kakaóval nagyon kiadós reggeli lett!
Jó étvágyat hozzá!

1 megjegyzés: