2014. február 8., szombat

Kosárka

Szerintem ez a bejegyzés sok hozzáfűznivalót nem igényel, én most csoki pudinggal készítettem, de isteni vanília pudinggal is! 



Hozzávalók: 

A tésztához:
50 dkg liszt
1 cs. élesztő
1/4 l langyos tej
2 tojás
5 dkg ráma
10 dkg cukor
1 citrom reszelt héja 
csipet só

A töltelékhez:
1 cs. pudingpor (nálam csokis)
4 dl tej
5 ek. cukor

1 tojás a kenéshez
porcukor a szóráshoz
Elkészítés:

   A tészta hozzávalóiból egynemű tésztát dagasztunk és hagyjuk a duplájára kelni! Én ehhez a művelethez a kenyérsütő dagasztó funkcióját használtam, majd lekapcsoltam és hagytam a tésztát kelni! 
   A pudinghoz a tejet felforraljuk, amíg melegszik a tej kikeverjük a cukrot és a pudingport, majd a szokásos módon elkészítjük. Félre tesszük, hogy hűljön. 
   Ha a tésztánk elkészült, jöhet is a móka:
A első körben csak a tészta felével dolgozunk, lisztezett deszkára borítjuk és egy picit átgyúrjuk, akkor jó a tésztánk, ha könnyen formázható nem ragacsos, ha szükséges egy kis lisztet gyúrunk hozzá! 
Egy kis darabot leszakítunk a tésztából és egy kisebb golyót formálunk belőle:



A golyóból egy kis kört lapítunk a tenyerünkkel vagy egy sodrófával:



Ezt a lapocskát egy muffin formába helyezzük, úgy, hogy ez legyen a kosárka alja, én szilikon muffinformát is tettem a sütőbe, de teljesen jó a papír kapszli is:



Ebbe teszünk kb 1 ek. pudingot:



Most jöhet a tető elkészítése:
A tésztából hosszú csíkot sodrunk, egy tetőhöz 6 db kb 10 cm-es kis csíkokra lesz szükség, amiket a képen látható módon a láptörlő szövés technikájával állítunk össze:



Egy akkora poharat, mint a muffinunk, helyezünk az imént elkészített tésztatetőre és egy éles késsel körbevágjuk, hogy egy szép kört kapjunk:



Egy tojást felverünk és a pudingos tésztánk széleit jól megkenjük, hogy majd a ráhelyezett tető hozzátapadjon. Most óvatosan a kész tetőnket a pudingos tésztára helyezzük. 



Így járunk el minden darabbal, ha megtelt a muffin sütőnk, akkor a kosárkákat megkenjük tojással és előmelegített sütőben kb 170 C- on aranybarnára sütjük.




Porcukorral megszórva tálaljuk.



Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése